Bankacılık sektöründe şubeler çok önemli yere sahiptirler. Şubeler, müşterilerin yüz yüze irtibata geçtikleri ve müşterilerin hizmetinde oldukları mekandır. Bundan dolayı, bu mekanın konumunun nerede olması ve doğru yerde konumlandırılması önem arz etmektedir. Müşterileri bankaya çekmek ve seneler boyu o bankanın müşterisi kalmalarını sağlamak için bir kaç faktör bulunmaktadır. Bu faktörler; Rekabetin artması ve yoğunluğu, hizmetlerin doğru yerde sağlanması ve banka müşterilerinin arzu ettikleri konumlarda bankalara ulaşmalarıdır. Bundan dolayı, bankalar da dahil olmak üzere hizmet sağlayıcılar daha iyi hizmet verebilmek ve daha geniş alanı kapsamaları için farklı bölgelerde şubelerini açmaktadırlar.
Bu çalışmada, öncelikle şube yeri seçiminde etkili olan kriterler belirlenmiştir. Daha sonra, AHP yöntemini kullanarak, anketler yardımıyla kişilerin görüşleri alınmış ve kriterler ve alt kriterler arasında şube yeri seçiminde en etkili olanı seçilmiştir.