
TURİZM SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Kategori
Stok Kodu
Q8352U46CH
Editör
Prof. Dr. Osman Avşar Kurgun, Doç. Dr. Erdem Aktaş, Dr. Öğr. Üyesi Demet Bağıran Özşeker
Yayın Yılı
2024
Baskı No
1
Boyut
16x24
Sayfa Sayısı
190
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786255532046
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
200,00 TL + KDV
%15
200,00 TL
170,00 TL
Dijital dönüşüm kavramını tartışmadan önce dijital dönüşüm ile sık sık eş anlamlı olarak kullanılan ancak özünde farklı anlamlara gelen dijitalleşme ve dijitalleştirme kavramlarını anlamak önemlidir. Dijitalleşme, “dijitalleşme eylemi veya süreci; analog verilerin dijital forma dönüştürülmesi” olarak tanımlanırken; dijitalleştirme, “dijital veya bilgisayar teknolojisinin bir kuruluş, sektör, ülke vb. tarafından benimsenmesi veya kullanımının artması” anlamına gelmektedir. Dijitalleşme, dijital teknolojilere vurgu yaparken; dijitalleştirme terimi, bu teknolojilerin daha geniş bireysel, örgütsel ve toplumsal bağlamlarda benimsenmesi ve kullanılmasıyla ilgili çeşitli sosyoteknik olayları ve süreçleri tanımlamak için kullanılmıştır. Bu bölümde ayrıntılı olarak ele alınacak olan bu iki kavram, dijital dönüşüm sürecinin birer parçasıdır.