
TURİZM PAZARLAMASINDA TEMEL KONULARA YENİLENMİŞ BAKIŞ
Kategori
Stok Kodu
ANSESS638F
Editör
Doç. Dr. Ebru Güneren
Yayın Yılı
2024
Baskı No
1
Boyut
16x24
Sayfa Sayısı
218
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786255532053
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
300,00 TL + KDV
%15
300,00 TL
255,00 TL
1. Bölüm: Doç. Dr. Burcu Gülsevil Belber kaleme almıştır. Bu bölümde ilk önce tüm pazarlama araştırmalarında, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi ve konumlandırma çalışmalarında önemli farklılıklar yaratan ve dinamik bir yapıya sahip olan tüketiciler pazarına ilişkin demografik değişkenleri ele almıştır. Ardından, işletmelerin ve destinasyonların tüm stratejik kararlarında ilk analiz etmeleri gereken ancak kontrol edemedikleri, demografik değişkenler dışında kalan diğer makro çevre faktörler açıklanmıştır.
2. Bölüm: Doç. Dr. İbrahim Akın Özen ve Öğr. Gör. Soner Beşcanlar tarafından kaleme alınmıştır. Bu bölümde, içinde bulunduğumuz yüzyılı ve önümüzdeki yüzyılları, uygarlığın aklımıza gelebilecek tüm dinamikleri açısından etkileyecek, değiştirip, dönüştürecek olan teknoloji, turizm endüstrisi çerçevesinde anlatılmaktadır.
3. Bölüm: Öğr. Gör. Özge Korkmaz ve Öğr. Gör. Gülbin Aytekin İnce tarafından hazırlanmıştır. Bilindiği gibi, pazarlama iletişimi, günümüzde, internet ve mobil teknolojiler olmadan düşünülemez, gelecekte de düşünülmesi neredeyse olanaksız görünüyor. İşte bu bölümde yazarlar bize yeni medyayı ve pazarlama iletişiminde nelerin değiştiğini anlattılar.
4. Bölüm: Kapasite ve talep yönetiminin mikro ve makro açılardan detaylı bir biçimde incelenmesini içeren, kitabımızın en uzun bölümü. Yazılması oldukça güç olan bu bölümün başarılı yazarları, Arş. Gör. Dr. Onur Şevket Yıldız ve Dr. Öğretim Üyesi Gamze Çoban Yıldız.
5. Bölüm: Dr. Hakan Kaya ve Doç. Dr. Ebru Güneren tarafımdan kaleme alınmıştır. Birlikte değer yaratma kavramını, turizm pazarlaması açısından inceleyelim istedik. Turistik ürünün en önemli özelliklerinden biri olan, üretim ve tüketimde eş zamanlılık ile birlikte değer yaratma kavramları üzerinde akademik çalışmalar artarak sürecektir.
6. Bölüm: Dr. Öğr. Üyesi Özden Özdemir ve Öğr. Gör. Dr. Gülsüm Kasap tarafından kaleme alındı. Destinasyon pazarlamasının yükselen değeri, gastronomi turizmi ürünlerinin sosyal medya üzerinden tanıtımı ve bu durumun sürdürülebilirlik üzerindeki etkisini tüm yönleriyle ortaya koyan özgün bir çalışmadır.
7. Bölüm: Dr. Neslihan Aybike Hökelekli ve Dr. Evrim Yıldız tarafından kaleme alınmıştır. İçinde bulunduğumuz çağa, dijital çağ adını veren yazarlar, bu bölümde, teknolojinin, destinasyonlar için önemli bir çekim unsuru ve turistin motivasyon kaynağı olan gastronomi turizminde turist deneyiminin nasıl zenginleştirebileceğini tartışmaktadırlar.
8. Bölüm: Dr. Vildan Yılmaz tarafından kaleme alınmıştır. Türkçeleştirildiğinde ‘sağlıklı yaşam’ olarak ifade edilen wellness turizmi’ni ele aldığı bu bölümde, dünyada ve Türkiye’de bu turizm türünün genel görünümünü ortaya koymuş ve öneriler geliştirmiştir.
9. Bölüm: Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Onat ve Öğr. Gör. Dorukan Boyacı tarafından hazırlanmıştır. Destinasyon pazarlaması açısından belki de en önemli konu olan destinasyon imajı ve gastronomi kavramlarını oldukça kapsamlı bir biçimde ve kitabın yenilenmiş bakış açısına uygun biçimde anlatmaktadırlar.
10. Bölüm: Doç. Dr. Yusuf Karakuş ve Arş. Gör. Dr. Meral Akyüz tarafından kaleme alınmıştır. Destinasyon yaşam döngüsü kararlarını ele almaktadırlar. Pazarlama disiplininde yazılmış neredeyse tüm akademik yayınlarda önemli bir konu olarak yer alan bu analiz ve karar alma modelinin turizm pazarlaması kitaplarında yeterince yer almıyor olması nedeniyle, bu bölüm dikkatle okunmalıdır.
11. Bölüm: Dr. Arif Akpınar ve Prof. Dr. Şule Aydın tarafından kaleme alınmıştır. Destinasyon pazarlamasında gerek dünyada gerekse ülkemizde önemli bir ürün olarak kabul edilen inanç turizmini kapsamlı bir biçimde ele almakta ve öneriler geliştirmektedirler.