Çağdaş pazarlama anlayışının uygulandığı her sektörde olduğu gibi, tekstil ve hazır giyim sektöründe de moda pazarlamasının başarısı, tüketici tercihlerini dikkate almaya ve pazardan hareketle organize olmaya ve bütünleşmeye bağlıdır. İhracatta fasona çalışmaktan kurtulmanın, riskleri azaltmanın ve fiyat rekabetinden sıyrılmanın yolu, katma değeri yüksek ürünler üretmekten geçmektedir. Bunun için, tüm gelişmiş ülkelerin izledikleri yolu izlemek ve ucuz maliyetli üretime dayalı büyüme politikaları yerine moda, markalaşma, tasarım ve pazarlama gibi değer yaratan aktivitelere önem vermek zorundayız.
Kitabın içeriği, moda konusunda eğitim veren fakülte ve meslek yüksekokullarındaki ders programları esas alınarak hazırlanmıştır. Ayrıca kısa süreli mesleki eğitim programlarında ve meslek içi eğitimlerde de yararlı olacaktır. Kitabın, başta bu alanda eğitim alan öğrenciler olmak üzere sektörde çalışanlara ve eğitmenlere faydalı olacağı umulmaktadır.