
İLETİŞİM PERSPEKTİFİNDEN YER-MEKÂN MARKASI
Kategori
Stok Kodu
78UKRQFUW3
Yazar
Dr. Öğr. Üyesi Fulya Mürteza
Yayın Yılı
2025
Baskı No
1
Boyut
16x24
Sayfa Sayısı
118
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786255532824
Fiyat
150,00 TL + KDV
%15
150,00 TL
127,50 TL
Küresel rekabet yarışında rakip sayısının artmasının yanı sıra yarışan kategorilerin sayısında da artış olduğu açıkça ortadadır. Günümüzde ürün ve hizmetlerin yanı sıra, fikirler, kişiler ve yerler de rakipleriyle mücadele etmektedir. Tüm dünyada ülkeler, bölgeler, şehirler, destinasyonlar kısacası yerler rekabet avantajı sağlayabilme sürecinde markalaşma çalışmalarına yönelmektedir. Yer-mekân markalaşmasının, hem uygulamacılar hem de akademisyenler bağlamında ilgiyi üzerine çeken bir konumda olduğunu söyleyebilmek mümkündür. Yerler çok boyutlu bir kavram olan markanın gücünden, bilişsel işlevlerinin yanı sıra, hedef kitleler ile yarattığı duygusal bağ nedeniyle de faydalanmaktadırlar. Yerler için markalaşma; tercih edilirliği sağlayan, farklılaşmayı yaratan, kaynak ile hedef kitle arasında iletişimin devamlılığına olanak tanıyan etkili bir araç olarak değerlendirilmektedir.
Bu kitapta marka kavramı, marka iletişimi, yer-mekân markası, yer-mekân markası kapsamında değerlendirilen ülke markaları, şehir markaları ve destinasyon markaları, yerlerin markalaşma sürecinde kullandıkları teknikler ve marka boyutları iletişim perspektifinden açıklanmaktadır.