
GASTRONOMİK HEDİYELEŞME 1
Kategori
Stok Kodu
QL1W448GYS
Editör
Doç. Dr. Binali Kılıç, Doç. Dr. Gülşen Bayat, Prof. Dr. Emel Gönenç
Yayın Yılı
2025
Baskı No
1
Boyut
16x24
Sayfa Sayısı
248
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786255532503
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
300,00 TL + KDV
%15
300,00 TL
255,00 TL
Bu kitap, hediyeleşme olgusunu gastronomi bağlamında ele alarak, yiyecek ve içeceğin bir hediye olarak nasıl anlam kazandığını, kültürel aktarımda oynadığı rolü ve toplumsal bağları nasıl güçlendirdiğini açıkça ortaya koymaktadır. Tarih boyunca insanlar, yiyecekleri ve içecekleri tanrılara, krallara, yöneticilere ve sevdiklerine birer hediye olarak sunmuş, bu eylem, kutsal ve mitolojik anlamlarla da şekillenmiştir. Prometheus'un insanlığa ateşi armağan etmesiyle başlayan bu mitolojik hediyeleşme anlatıları, günümüzde farklı boyutları ile en güncel ekonomik gelişimin ve değişimin konularından biri olmaya devam etmektedir. Bu çalışma gastronomik hediyeleşme geleneğinin; sosyokültürel, ekonomik, turistik ürün ve kırsal kalkınma yönüyle lojistik boyutlarını, gastronomik hediyelik eşyaların, mitolojik, dini, yerel kültürün ve tarihsel mirasın somut bir ifadesi olarak nasıl yeniden yorumlandığını kapsamlı bir biçimde ele almakla birlikte gastronomik hediyeleşme kavramının evrenselliğini, tarihsel kökenlerini ve günümüzdeki uygulamalarını ayrıntılarıyla incelemektedir.
Serhat Şehri Ardahan’dan Osmanlı’nın payitahtı Edirne’ye, Anadolu’nun dört bir yanında gastronomik hediyeleşme geleneği yaşatılmaktadır. Yöresel ve eşsiz gıda ürünleri, mutfakların benzersiz tatları, her bölgenin kültürel mirasını temsil etmekte ve hediyelik formda sunularak gelecek nesillere aktarılmaktadır. Özellikle coğrafi işaretli gıda ve yiyecekler, bu aktarımda önemli bir rol üstlenmektedir.
Gastronomik hediyelerin, destinasyon pazarlaması üzerindeki etkileri, yerel üretimle global pazarlara entegrasyon süreçleri, dijitalleşme, estetik ambalajlama, üretim, pazarlama, paketleme, dağıtım ve lojistik süreçleri de göz ardı edilemeyecek unsurlar arasındadır. Gastronomik hediyeleşme yalnızca maddi bir alışveriş değil, aynı zamanda duygusal bir yatırım ve güçlü bir iletişim biçimidir. Okuyucularımızın bu kitabı eline aldıklarında, hediyeleşme geleneğinin sadece geçmişten gelen bir miras olmadığını, aksine modern yaşamın dinamiklerine entegre olmuş, sürekli evrilen ve kültürel değerlerle beslenen bir süreç olduğunu fark edeceklerdir.