Gastrodiplomasi uygulama ve geliştirme stratejileri; kültürlerarası halkla ilişkiler ve etkileşim, ulus markalama, mutfak ile ilgili kullanılan araç ve gereçlerin yeniliği ve kullanım kolaylığı konusundaki inovasyon, uluslararası organizasyonlarda yiyecek-içecek sponsorlukları, devlet başkanları düzeyinde verilen protokol yemekleri hakkında basına bilgi, marka algısını geliştirmek ve iyileştirmek için reklam kanallarını kullanmak, yemek trendlerini takip etmek ve gerekli stratejileri uygulamak, turistlere yönelik yiyecek-içecek hizmet alanlarında özel ve özen içinde tanıtım faaliyeti ile birlikte yemek eğitimi vermek ve gastrodiplomasiye konu olan ürünlerin ihracatını teşvik etmek sayılabilir.
Türkiye’de gastrodiplomasiye; kamu kurumlarının, özel sektörün ve akademik çalışmaların ilgisinde bir artış ve yoğunluk olduğu görülmektedir. Gastrodiplomasi; ulus markalaması ile birlikte halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama kavramına destek sağlayacak şekilde geliştirilmeli ve konumlandırılması gerekmektedir.