Bir lideri, “farklı” ve “unutulmaz” kılan nedir? Karizma, vizyon ya da insanları harekete geçirme gücü mü?.. Liderler, tarih boyunca tüm kültürlerde yaptıkları, dönüştürdükleri ve ilham veren duruşları ile ilgili odağı olmuş, toplumsal hafızada derin izler bırakmışlardır. Uygarlığın ve bilimin günümüzde ulaştığı noktada liderlik, geleneksel algıların ötesine geçerek yeni bir anlam kazanmaktadır: Bir markaya dönüşmek.
Çağcıl dünyada liderler; yalnızca bir yönetici ya da toplumsal bir figür olarak değil, kişisel bir marka olarak konumlanmaktadır. CEO markalama, kişisel markalamanın ve lider markalamanın en çarpıcı örneklerinden biridir. Küresel rekabet koşullarında bir CEO; kurumun vizyonunu temsil eden bir lider olmanın ötesine geçerek topluma ilham veren, güven inşa eden ve kişisel kimliğiyle fark yaratan bir marka olmak zorundadır. CEO markalama; günümüz iş dünyasında fark yaratmanın, sürdürülebilir bir etki bırakmanın ve rekabet üstünlüğü elde etmenin vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir.
CEO markalamayı kavram, kuram ve strateji ekseninde ele alarak temel ilkelerini, uygulama modellerini ve liderlik anlayışında üstlendiği dönüştürücü rolü ayrıntılı bir şekilde inceleyen bu çalışma, kişisel markasını inşa etmek ve kariyer yolculuğunu güçlü bir marka hikâyesine dönüştürmek isteyen tüm profesyoneller için ilham verici ve yol gösterici bir kaynak niteliğindedir.
